КРАІЛ зможе ретельніше контролювати рекламу азартних ігор
З 02 жовтня 2023 року КРАІЛ отримає нові повноваження щодо контролю за рекламою у сфері азартного бізнесу. Це передбачено змінами до Закону України «Про рекламу», які набувають чинності з цього дня.
За порушення вимог законодавства про рекламу азартних ігор КРАІЛ матиме право застосовувати фінансові санкції в розмірі 300 мінімальних заробітних плат, що в поточному році становить 2 010 000 грн. Такий розмір штрафу є одним із найвищих серед країн Європи.
КРАІЛ рекомендує всім суб'єктам рекламної діяльності у сфері грального бізнесу дотримуватися наступних правил:
- приводити рекламні сюжети у відповідність до вимог законодавства про рекламу, які передбачають, зокрема, обмеження щодо часу, місця, форми та змісту такої реклами;
- переконатися, що реклама розповсюджується лише за наявності дозволу власника медіа-ресурсу та згоди споживача;
- перевірити наявність чинних ліцензій у сфері організації та проведення азартних ігор у замовників реклами (рекламодавців) та публікувати їхні номери разом із рекламою.
КРАІЛ проводитиме плановий та позаплановий контроль за дотриманням встановлених особливостей рекламування азартних ігор. У разі виявлення порушень (зокрема шляхом маніпулювання, підміни понять, зловживання спонсорством, використання продакт-плейсменту тощо) КРАІЛ вживатиме заходів щодо припинення таких порушень і притягнення до відповідальності.
Нагадаємо, що раніше Комісія з регулювання азартних ігор і лотерей не мала повноважень накладати штрафні санкції за подібні порушення у сфері реклами грального бізнесу. А сам процес притягнення операторів азартних ігор до адміністративної відповідальності здійснювався іншими органами, через що тривав помітно довше. До того ж, далеко не всіх операторів у принципі вдалося притягнути до відповідальності. Тепер процедура стає простішою та швидшою.
З іншого боку, у КРАІЛ підкреслюють, що в Україні все ще продовжують працювати нелегальні онлайн-казино, які порушують українське законодавство, але водночас притягнути їх до відповідальності за законом досить складно. Багато з них якраз таки порушують закон «Про рекламу», поширюють інформацію, яка може ввести людей в оману, а також публікують рекламні матеріали на різних сайтах, де це за законом теж заборонено. Наприклад, на веб-ресурсах з різного роду піратським контентом, які все ще працюють в Україні.