З 2 жовтня 2023 року змінюються деякі базові правила реклами азартних ігор
Від самого початку свого існування КРАІЛ не мала повноважень накладати штрафні санкції на гральних операторів. Проте вже з початку жовтня ситуація змінюється внаслідок набрання чинності змін до Закону України «Про рекламу».
Закон України «Про рекламу» — це нормативний акт, який визначає засади рекламної діяльності в Україні, регулює правові відносини, що виникають у процесі створення, розповсюдження, отримання реклами. Закон містить спеціальні положення щодо реклами азартних ігор, які спрямовані на захист прав та інтересів споживачів, запобігання негативним наслідкам участі в азартних іграх, дотримання суспільної моралі та етики.
Згідно з новими змінами в законі, вноситься низка вимог і заборон, що стосуються реклами азартних розваг:
- Дозволяється рекламувати лише ті азартні ігри, які організовуються суб'єктами господарювання, що мають ліцензію на провадження відповідного виду діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор.
- Забороняється розміщувати рекламу азартних ігор на телебаченні та радіо з 6:00 до 23:00, а також на першій та останній сторінках друкованих видань.
- Забороняється розміщувати рекламу гральних закладів тощо на транспорті загального користування, на зупинках громадського транспорту, на дорожніх знаках і покажчиках, на фасадах будівель освітніх закладів, медичних установ, закладів культури, спортивних споруд та об'єктів соціального захисту населення.
- Забороняється розміщувати рекламу азартних ігор на сайтах і в соціальних мережах, які не мають можливості обмежити доступ для осіб, які не досягли 21 року.
- Забороняється використовувати в рекламних матеріалах людей, які не досягли 21 року, а також формувати думку, що виграти в азартну гру легко, або гра може бути джерелом доходів чи альтернативою роботі.
- Забороняється розміщувати продукт-плейсмент азартних ігор, тобто вбудовувати рекламу азартних ігор у зміст художніх, інформаційних, розважальних та інших програм і передач.
Але що ще важливіше — тепер КРАІЛ отримує повноваження застосовувати фінансові санкції щодо порушників вимог закону «Про рекламу» на суму в розмірі 300 мінімальних заробітних плат, що у 2023 році становить понад два мільйони гривень. Для Комісії це справді важливий крок у розвитку та розширенні повноважень, на який багато хто чекав для кращого регулювання роботи грального бізнесу та зокрема його реклами.