Мобільна версія
Реєстрація Увійти

Відтепер КРАІЛ має більше повноважень для контролю реклами у сфері грального бізнесу

Відтепер КРАІЛ має більше повноважень для контролю реклами у сфері грального бізнесу

На офіційному сайті Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей опублікована інформація про те, що з 2 жовтня 2023 року вступили в дію зміни до закону «Про рекламу». Розповідаємо про те, що змінилося та як це відобразиться на поточній ситуації з рекламою азартних ігор.

В першу чергу варто зазначити, що встановлено ряд нових обмежень до вже наявних стосовно того, де, коли та в якій формі можна публікувати рекламні матеріали азартних операторів, а де це заборонено. Згідно з оновленими нормами закону, забороняється розміщення відповідної реклами:

  • на телебаченні та радіо з 6:00 до 23:00;
  • у наукових, навчальних, довідкових та інших виданнях, окрім тих випадків, коли видання безпосередньо присвячене азартним іграм;
  • в будь-яких друкованих медіа (окрім спеціалізованих видань про азартні ігри);
  • ззовні та всередині транспорту;
  • на товарах, призначених для осіб молодше 21 року;
  • в місцях проведення масових заходів, учасниками та відвідувачами яких є чи можуть бути особи молодше 21 року.

Також забороняється використання в рекламі будь-яким чином осіб, які не досягли 21-річного віку. В тому числі фотомоделей.

Таким чином оновлені норми закону мають на меті захистити осіб, які більше за інших піддаються впливу, — дітей, підлітків та молодь. Це дійсно важливий крок, який, можливо, варто було зробити навіть раніше.

Інший важливий аспект оновленого закону — розширення повноважень Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей. Відтепер КРАІЛ може не лише контролювати дотримання рекламодавцями та тими, хто розміщує рекламу, закону, а й застосовувати до порушників адміністративні санкції. Зокрема йдеться про накладення штрафів на суму до 300 мінімальних заробітних плат в Україні. Станом на сьогодні це трохи більше ніж два мільйони гривень. Сума дійсно дуже велика, тому рекламодавцям у сфері азартних ігор та тим, хто з ними співпрацює в рекламному напрямку, варто бути вкрай уважними та переконатися, що вони, розміщуючи рекламу, не порушують закон.

Це позитивна тенденція, адже норми закону про рекламу азартного бізнесу стають чіткішими та прозорішими. З іншого боку, варто пам’ятати, що в Україні, на жаль, досі працює велика кількість нелегальних онлайн-казино, які фактично не підпорядковуються українському законодавству. Тому часто розміщують рекламу з грубими порушеннями, а притягнути їх до відповідальності за законом вкрай складно. А відтак завдання КРАІЛ — блокувати діяльність таких ресурсів на території країни та мотивувати азартних українців обирати для гри виключно легальні та ліцензовані гральні заклади, щоб не ризикувати.

Микола Зубарєв
Микола Зубарєв,
редактор розділу азартних ігор