Відтепер КРАІЛ має більше повноважень для контролю реклами у сфері грального бізнесу
На офіційному сайті Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей опублікована інформація про те, що з 2 жовтня 2023 року вступили в дію зміни до закону «Про рекламу». Розповідаємо про те, що змінилося та як це відобразиться на поточній ситуації з рекламою азартних ігор.
В першу чергу варто зазначити, що встановлено ряд нових обмежень до вже наявних стосовно того, де, коли та в якій формі можна публікувати рекламні матеріали азартних операторів, а де це заборонено. Згідно з оновленими нормами закону, забороняється розміщення відповідної реклами:
- на телебаченні та радіо з 6:00 до 23:00;
- у наукових, навчальних, довідкових та інших виданнях, окрім тих випадків, коли видання безпосередньо присвячене азартним іграм;
- в будь-яких друкованих медіа (окрім спеціалізованих видань про азартні ігри);
- ззовні та всередині транспорту;
- на товарах, призначених для осіб молодше 21 року;
- в місцях проведення масових заходів, учасниками та відвідувачами яких є чи можуть бути особи молодше 21 року.
Також забороняється використання в рекламі будь-яким чином осіб, які не досягли 21-річного віку. В тому числі фотомоделей.
Таким чином оновлені норми закону мають на меті захистити осіб, які більше за інших піддаються впливу, — дітей, підлітків та молодь. Це дійсно важливий крок, який, можливо, варто було зробити навіть раніше.
Інший важливий аспект оновленого закону — розширення повноважень Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей. Відтепер КРАІЛ може не лише контролювати дотримання рекламодавцями та тими, хто розміщує рекламу, закону, а й застосовувати до порушників адміністративні санкції. Зокрема йдеться про накладення штрафів на суму до 300 мінімальних заробітних плат в Україні. Станом на сьогодні це трохи більше ніж два мільйони гривень. Сума дійсно дуже велика, тому рекламодавцям у сфері азартних ігор та тим, хто з ними співпрацює в рекламному напрямку, варто бути вкрай уважними та переконатися, що вони, розміщуючи рекламу, не порушують закон.
Це позитивна тенденція, адже норми закону про рекламу азартного бізнесу стають чіткішими та прозорішими. З іншого боку, варто пам’ятати, що в Україні, на жаль, досі працює велика кількість нелегальних онлайн-казино, які фактично не підпорядковуються українському законодавству. Тому часто розміщують рекламу з грубими порушеннями, а притягнути їх до відповідальності за законом вкрай складно. А відтак завдання КРАІЛ — блокувати діяльність таких ресурсів на території країни та мотивувати азартних українців обирати для гри виключно легальні та ліцензовані гральні заклади, щоб не ризикувати.