Чому онлайн-казино відмовляє у видаленні акаунту та особистих даних: в КРАІЛ пояснили причину
Останнім часом до Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей все частіше почали надходити повідомлення з приводу відмови операторів азартних ігор видаляти акаунти гравців. Дехто з гравців розцінює такі дії як порушення їхніх прав, однак в КРАІЛ пояснили, що це не так. І що в такому випадку казино діють в межах чинного законодавства.
Річ у тім, що оператори азартних ігор керуються нормами частини другої статті 8 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення». Цей закон передбачає, що абсолютно всі суб’єкти первинного фінансового моніторингу зобов’язані зберігати всю інформацію, яка стосується ділових відносин з клієнтом впродовж п’яти років. Мова йде зокрема про дані акаунту, історію фінансових операцій, листування, кореспонденцію тощо. Тобто за законом казино в принципі не має права видаляти таку інформацію до п’яти років включно, адже це є прямим порушенням закону й призводить до адміністративної відповідальності. Тому для грального закладу подібні дії — це ризики в першу чергу для себе.
Водночас в КРАІЛ зауважують, що в деяких випадках дані клієнта все ж можуть бути видалені. Зокрема, після повного припинення правовідносин між суб’єктом персональних даних й володільцем та розпорядником, при виданні відповідного припису Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини (чи інших визначених ним посадових осіб), а також після набрання сили відповідного рішення суду. В усіх інших випадках дані клієнта будуть зберігатися.
Що робити користувачам у таких випадках?
Насправді в більшості ситуацій немає особливого сенсу намагатися будь-яким чином змусити казино видалити ваші дані. І тим паче не потрібно звертатися для цього до суду, адже фактично гральний заклад не порушує законодавство, а навпаки, дотримується його. Водночас у більшості випадків видалення акаунта в казино все ж можливе, але гравці повинні розуміти, що це не призводить до видалення абсолютно всіх користувацьких даних. Вони в будь-якому випадку будуть зберігатися на серверах компанії й можуть бути передані органам, котрі проводять фінмоніторинг в Україні.
Важко сказати, чи зміниться законодавство в цьому питанні в майбутньому. Ймовірно, гральні заклади й надалі муситимуть зберігати інформацію про своїх клієнтів. А от терміни зберігання можуть змінитися як у меншу, так і в більшу сторону.